Criteris per a l’elaboració del pdI 2021-2030
Elaborar la diagnosi, incloent-hi la mobilitat i una descripció de l’estat actual de les xarxes d’infraestructura de TPC que permeti evidenciar les necessitats de reposició, ampliació de capacitat i millora de la qualitat d’aquestes.
El pdI 2021-2030 abastarà: propostes contemplades en el pdI 2011-2020 d’acord amb el document quinquennal d’actualització i altres actuacions recomanables en funció de la diagnosi del Pla i dels resultats dels estudis de viabilitat a realitzar.
El pdI 2021-2030 inclourà l’anàlisi del cicle de vida i els corresponents estudis ambientals (Document inicial estratègic i Estudi Ambiental Estratègic), i un procés de participació ciutadana.
Mantenir els cinc blocs d’actuacions del pdI 2011-2020: AX, MM, XE, IN, TPC. S’incorpora un subprograma d’Infraestructures elèctriques per a la xarxa d’autobús dins del programa TPC.
Les previsions de mobilitat incorporaran les estimacions realitzades en població i llocs de treball a l’any horitzó, obtingudes als treball elaborat per la UPC. Es partiran de matrius de mobilitat obtingudes a partir del SGIT i de la telefonia mòbil.
Al pdI 2021-2030 s’han de prioritzar degudament les inversions en reposició d’infraestructura i instal·lacions i les de seguretat. La seva definició ha de ser tan acurada com la dels nous perllongaments de xarxa.
Establir fites de grau d’execució de les actuacions pel 2025 i el 2030.
Pragmatisme institucional – pactar el programa d’actuacions a la xarxa estatal (XE) amb el Ministeri de Foment per garantir-les (mantenint la coherència amb el pla de rodalies 2008-2015).
Rigor tècnic i realisme econòmic-financer – el volum inversor previst pel pdI 2021-2030 ha de ser proporcionat a la capacitat inversora de les administracions públiques durant el període de referència. Els darrers anys, l’administració de la Generalitat de Catalunya ha invertit uns 600 milions d’euros anuals, mentre que l’estat té un compromís inversor de 6.000 milions d’euros en el conjunt del pla.
Les actuacions del pdI 2021-2030 seran avaluades amb el SAIT (Sistema d’Avaluació d’Infraestructures del Transport), adaptat a l’àmbit urbà.